300 let smrti avtorja poslikave Viteške dvorane

Na nedeljo popoldne, 23. septembra, smo v Posavskem muzeju Brežice z javnim vodstvom po Viteški dvorani počastili 300 letnico smrti slikarja Frančiška Karla Remba (Radovljica, krščen 14. 10. 1675–Dunaj, 23. 9. 1718), avtorja edinstvene poslikave Viteške dvorane iz okrog leta 1703, v katero so vključene ovalne olje podobe, tudi tri reprodukcije, izdelane po izvirnikih, ki jih hranita Narodna galerija v Ljubljani in Universal-museum Joanneum v gradu Eggenberg v Gradcu (Avstrija).

Ob obletnici smrti slikarja Frančiška Karla Remba, ki je umrl na Dunaju pred 300 leti smo opozorili na odličnega slikarja, ki je v celoti poslikal v dve nadstropji segajoč dvoranski prostor, ki predstavlja prvovrstno galerijo z bogato mitološko vsebino, povzeto po literarnih predlogah iz grško-rimske mitologije in Ovidijevih Metamorfoz in ima danes status spomenika državnega pomena, označenega kot nacionalno bogastvo. Posebna pozornost je veljala reprodukcijam ovalnih podob, ki so bile ustvarjene sočasno s freskami in so bile kot delo F. K. Remba sestavni del Viteške dvorane Attemsovega gradu Brežice že v začetku 18. stoletja. Polega treh izvirnikov so se na svoje mesto vrnile upodobitve Alegorije časti in bogastva ter portretov naročnika fresk Ignaca Marije grofa Attemsa s tremi sinovi in njegove žene Marije Regine roj. Wurmbrand-Stuppach z otroki. Baročni slikar, rojen v Radovljici, ki je izhajal iz slikarske družine Janeza Jurija Remba, se je uveljavil v Gradcu in na Dunaju, kjer so bili njegovi naročniki grof Ignac Marija Attems in duhovščina, svetna in redovna. Poudarili smo, da se je slikar Frančišek Karel Remb, ki je umrl star še ne 43 let že v svojem času proslavil kot slikar poimenovan »Hof-Historienmaler«. Ta naziv je pridobil – kot je izpostavil že dr. Georg Matias Lechner, ki je med prvimi nadrobno proučil življenje in delo F. K. Remba – zaradi svojih številnih odličnih slikarskih del, ki jih je ustvaril na ozemlju današnje Avstrije. S svojim odličnim slikarskim delom pa je pričel prav v Brežicah, kamor ga je pred letom 1703 povabil Ignac Marija grof Attems.

Ob zaključku je urednica Alenka Černelič Krošelj predstavila tudi novo muzejsko publikacijo Štirje elementi: 2 – OGENJ, ki je izšla ob istoimenski večzvrstni razstavi.

Dogodek je s svojo interpretacijo del baročnega skladatelja Johana Sebastjana Bacha obogatila pianistka Tea Jeličić, dijakinja 4. letnika Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani.

Javno vodstvo je pomenilo tudi pričetek »Rembovega meseca«, ki se bo odvijal do 22. 10. 2018 v Posavskem muzeju Brežice in tudi v Rembovem rojstnem mestu Radovljici.

Pripravila: Oži Lorber, muzejska svetovalka

Fotografije: Posavski muzej Brežice